In eerste instantie is een verhuurder( mitros) verplicht om het onderhoud aan de woning uit te voeren zonder excuus, als de klacht terecht is.

De verhuurder(mitros) moet natuurlijk wel op de hoogte zijn van de klacht.

Er zijn verschillende mogelijkheden om bij de woningcorporatie (mitros) een klacht neer te leggen als deze terecht is.

In ons geval is dat, als u een telefoon of computer heeft kunt u naar de site van de mitros gaan(  https://www.mitros.nl/ik-huur/reparaties-en-onderhoud/reparatie-melden/  ) en de klacht via deze site doorgeven.

U kunt ook een klacht telefonisch doorgeven en vragen of deze klacht in behandeling genomen wordt (    https://www.mitros.nl/contact/ )                                                   ).

of schriftelijk naar:  Mitros, Kon. Wilhelminalaan 9 , 3527 LA Utrecht

Is het zo dat u klacht wel terecht is en dat deze niet verholpen gaat worden dan kunt u gebruik maken van dit formulier van de huurcommissie om de reparatie binnen 6 weken te laten uitvoeren.

Maak hiervan een kopie voor als u die later nodig heeft.

De verhuurder( mitros ) is in ieder geval verplicht om aandacht aan de klacht te geven en u een bericht te geven hoe nu verder, zeg dat u dit opschrift of per e-mail, wil om het een wetwaardige mededeling te maken.

Hierna komt u op het punt om eventueel de huurcommissie (https://www.huurcommissie.nl/verzoekschriften/huurverlaging-op-grond-van-onderhoudsgebreken-voor-huurders  in te schakelen, deze keuze is aan uzelf, heeft u huursubsidie dan wordt u gratis geholpen.

Dit is een manier om uw klachten kenbaar te maken en op te laten lossen, wij hebben als huurder rechten en die moeten we benutten zonder excuus, tenslotte  betalen we ook netjes de huur.

Heeft u hulp nodig dan kunt u ook een mail naar mij sturen zodat ik u kan helpen het probleem op te lossen.

(berichten box hier onder.)

 

Voorbeeldbrief Klacht Mitros
Word – 13,4 KB 156 downloads

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.