Klacht r v c

Mijnheer/Mevrouw de voorzitter van de RvC,

Mijn naam is Pedro de Leeuw en ik ben als huurder woonachtig op het Nijpelsplantsoen 37 in Nieuwegein, ik ben 75 jaar en hou mij bezig met het dossier Nijpelsplantsoen al 2.5 jaar.

Ik schrijf U deze brief omdat ik heb geconstateerd dat de directie en medewerkers verkeerd bezig zijn, in de vorm van contact en beleid van dit dossier.

Er loopt een procedure van vergaderingen en besprekingen over een case die niet is geregistreerd als project of anders.

Verder is er een cultuur van wij zijn er mee bezig en er komt misschien een beslissing, er zijn afspraken over het beslissen die niet nagekomen worden en de corporatie vergeet dat het gaat om 1000 bewoners van de complexen op het Nijpelsplantsoen, die in stres af zitten te wachten omdat wij niet goed op de hoogte worden gehouden.

Naar aanleiding van het feit dat er geen serieus gesprek met de directie ( die mij buiten spel heeft gezet) mogelijk is, wil ik graag een gesprek met u of een van de commissarissen over dit onderwerp, omdat wij het gedrag niet kunnen accepteren en wij totaal geen gelegenheid krijgen omdat te uitten.

Ook bij de gemeente Nieuwegein heb ik klachten en bezwaren neergelegd die lopen nog.

De klacht die ik heb is van dien aard dat ik er met U een gesprek over moet hebben om goed helder te krijgen wat er aan de hand is, en zeker wil zijn dat U op de hoogte bent van het gedrag van de corporatie.

Ik hoop dat U mij de kans geeft,

 

Met vriendelijke groet.

Beste mevrouw Bakker,

Dank U voor het beantwoorden van mijn brief, en voor het nieuws dat er na bijna 3 jaar een bijeenkomst in oktober voor de bewoners belegd is, misschien gaat dat door of misschien niet en heeft de Mitros nog meer tijd nodig, ik zal het aan de bewoners bekend maken.

Ik zal de laatste nieuwsbrief als bijlage erbij doen, zodat u kunt zien hoe wij op de hoogte gehouden worden, er is trouwens van dit gesprek geen verslag en u heeft niet door gekregen dat de Taskforce van BZK erbij betrokken was, ik heb ook de burgemeester hierop aangesproken.

Er hoeft niemand bij betrokken te worden er moet gewoon gerepareerd worden zoals het een goede woningbouwcorporatie betaamd, dat had al in 2020 gekund.

Ik wil ook nog wel aan u kwijt dat mijn bezorgdheid niet bij mij ligt maar wel bij al die bewoners die zich niet kunnen verdedigen tegen het gedrag van de Mitros, waar u van zegt dat ze het best goed doen, alsof medewerkers gaan zeggen dat zij het niet goed doen.

Het overleg is er al bijna 3 jaar, zonder resultaat, hoe goed zijn de medewerkers van de Mitros, en hoe goed is de Mitros in het uitvoeren van hun kerntaken en zorgplicht en wie neemt de verantwoordelijkheid.

De RvC heeft ook prestatieafspraken gemaakt met Henk Peter voor het nieuwe jaar (2019).

Deze waren gebaseerd op het ondernemingsplan en op De Stip.

Met De Stip kijkt Mitros verder dan de doelen uit haar ondernemingsplan.

Mitros wil in 2020 de corporatie zijn waar iedereen blij van wordt.

Waar huurders graag willen huren.

En die haar huurders uitstekende sociale huisvesting biedt.

Dit is de stip op de horizon voor Mitros.

Dit zijn prestatieafspraken die voor het Nijpelsplantsoen niet nagekomen zijn.!!!!!, het op papier zetten is 1 maar het uitvoeren is duidelijk niet gelukt.

 

In het kort is er dit aan de hand, wat ik u wil vertellen.

Het idee om iets te doen met het Nijpelsplantsoen bestaat al sinds 1995 tijdens de oprichting van de Mitros.

Dat lukte niet omdat dit beschermde gebied beeldvormend was in Nieuwegein, eerst in 2009 probeerde de Mitros om de sloop er door te krijgen met als stok de kopgevels ( waar nog steeds niets aan gedaan is) maar dat lukte niet, er was geen draagvlak en Karakteristiek 3 (monumentenzorg) bestond nog steeds.

Na de renovatie van 2012 is er geen of slecht onderhoud gepleegd, in 2018 heeft de Mitros de gemeente bewerkt om Karakteristiek 3 (monumentenzorg) te laten vervallen om zo de ruimte te krijgen om te slopen.

Er werd een stok gevonden in de vorm van een broodje aap verhaal van gefingeerde veiligheid, en een dubieuze verklaring van een bevriende Bouwkundig ingenieur die met de uitdrukking bezwijken kwam, en zei dat er binnen een jaar iets aan gedaan moest worden.

Consoles

Kans op bezwijken van de consoles is reëel. Ingrijpend herstel of vervanging op korte termijn (Dit jaar!) is noodzakelijk.

Aldus bouwbedrijf Utrecht Dhr. Van Baalen in 2020, dit is toch duidelijke taal of niet.

dit is leuk thuiskomen is dit een gevangenis opa??

De bewoners hebben maar een mening wij betalen de huur en wat krijgen we ervoor.

Tot zover over het Nijpelsplantsoen..

Ik wil ook niet in overleg over het Nijpelsplantsoen maar over het gedrag van de Mitros, en bestaande feiten hoe ze met de huurders omgaan, ook wil ik dat u dat gedrag afkeurt in plaats van goedpraat en dat er onderzocht wordt en dat er mensen ter verantwoording geroepen worden.

Zo ook ben ik met de gemeente en de politiek in gesprek omdat ze alles van de Mitros aannemen en geen volledig onderzoek hebben gedaan en zij fouten gemaakt hebben.

Ik denk zeker na deze brief dat u misschien zegt wat een vervelende man die zegt ergens iets van, of zegt u, van misschien is het wel waar wat hij zegt en moet ik er over praten, omdat de RvC hierover gaat en de waarheid boven tafel moet komen.

Even zo is het niet persoonlijk bedoeld maar berust alles wel op feiten en de waarheid,

Met vriendelijke groet, Pedro de Leeuw.